6
Bestuurslid, is dit iets voor jou?

Het bestuur is op zoek naar medebestuursleden en wel voor de portefeuilles PR-Communicatie en Senioren. De huidige bestuursleden Jikke Weidema en Jan Willem Bredius zullen het stokje overdragen, misschien wel aan jou.
Bestuurslid PR- en Communicatie
Interne Communicatie: verantwoordelijk voor
communicatiebeleid rondom alle club gerelateerde zaken, zoals jeugd, senioren
(TD) en club zaken algemeen (events).Samen met de mediaredactie zorg je voor goede interne communicatie via
de bestaande kanalen (nieuwsbrief, website, LinkedIn, Instagram, app). De
operationele uitvoer van de werkzaamheden wordt gedaan door onze communicatie
& vrijwilligerscoördinator, Britte Janssen. Daarnaast werk je samen met
Bestuurder voor Jeugd, Senioren en Secretaris om de communicatie rondom de
jaarkalender scherp te hebben, zodat het operationeel loopt en per seizoen is
vastgelegd.
Externe Communicatie (sponsoractivatie):
verantwoordelijk voor communicatiebeleid en activatie voor onze sponsoren. Hier
geldt verantwoordelijk voor activatie plannen (ism sponsormanager), social
media, contact Heren en Dames 1, relatiemanagement, events ism vrijwilligers en
sponsormanager (veilingdiner, business club, EPIC diner). De operationele
uitvoer rondom activatie zullen vooral opgepakt worden door de clubmanager,
Carlien Bos-Luykx en communicatie & vrijwilligerscoördinator en vanuit het
Bestuur met de Penningmeester, die verantwoordelijk is voor Sponsoring.
Bestuurslid Senioren
De portefeuille Senioren houdt alles in dat te
maken heeft met het beleid rondom het senioren hockey, met uitzondering van het
Tophockey – Dames 1 en 2, Heren 1 en 2. Hiervoor is er uiteraard wel nauwe
samenwerking met Bestuursleden Tophockey en Jeugd, zeker waar het doorstromen
van eigen A-jeugd betreft. De Trimhockeyers en Hockey 7, vallen tevens onder de
verantwoordelijkheid.
De portefeuillehouder is tevens
bestuursverantwoordelijke van verschillende commissies en werkt nauw samen met
onder andere de Clubmanager, de Ledenadministratie, Wedstrijdsecretaris en de
Evenementen commissie om haar/zijn taken uit te voeren. Tevens is de
portefeuillehouder automatisch bestuurslid van de * "Stichting Amsterdamse
regio Bedrijfshockey Competitie / ABC”.
Tijdsbesteding
Gemiddeld 6-10 uur in de week gedurende een boekjaar (1
juli – 30 juni).
Vaste overlegstructuur Bestuur: één keer in de 2 weken online
meeting (1uur) en elke 6 weken een fysiek overleg op de club.
Iets voor jou?
Ben jij nieuwsgierig naar een van deze leuke en
veelzijdige functies waarbij je veel impact hebt op het clubleven van Amsterdam
of ken jij degene die wij zoeken? Stuur dan een mailtje naar
[email protected].
---------
* "Stichting Amsterdamse regio Bedrijfshockey Competitie
/ ABC”.
Deze stichting draagt zorg voor de bedrijfshockey
competitie in de regio Amsterdam. Een jaar of 25 geleden is dit opgericht en in
het bestuur zitten de clubs: Amsterdam (secretaris), Pinoké, Hurley
(voorzitter), HIC (penningmeester), Amstelveen en Myra. De gehele competitie
vindt plaats op de velden van deze clubs en levert extra inkomsten op aan
verhuur van velden. De dagelijkse uitvoering en organisatie is in handen van
onze Wedstrijdsecretaris, Marianne Wiegman. De functie is dus puur een
bestuurlijke en behelst 2 a 3 vergaderingen per jaar.